top of page
FAQ
-
Vad innehåller era bambutallrikar och övriga produkter?Våra bambutallrikar är tillverkade av 100% naturmaterial, dvs. ren bambu utan tillsatser eller blandningar av plast. Det finns alltså ingen melamin i tallriken eller i våra andra produkter. Undersidan (Sugproppen) är gjord i bpa-fri silikon. Detsamma gäller skeden. Alla produkter är fria från bpa, bps, pvc, bly och ftalater. Bambun är fsc-märkt och ytbehandlad med livsmedelsgodkänd beläggning för att stå emot fukt och inte missfärgas. Silikonet är livsmedelsgodkänd och helt fri från plast, bpa, pvc och ftalater. Babyboss innehar rapporter från fabriken och certifikat på bambun. De ingående casnumren i ytbeläggningen på bambutallrikarna: 1330-20-7 123-86-4 100-41-4 78-93-3 108-88-3 Det är en liten mängd lim för att binda ihop materialet i all bambu. Limmet är formaldehydfritt.
-
Kommer tallriken att fastna?Ja, tallriken fastnar på nästan alla material! Om underlaget är räfflat eller ihåligt kan vi inte garantera att den sitter helt fast. Dock fäster våra starka sugproppar på alla släta ytor. Tallrikens sugpropp fungerar som ett vakuum. För att få bort tallriken drar man i den lilla flärpen så att luft kommer in under sugproppen.
-
Tål tallriken mikro eller diskmaskin?Nej! Tallriken skall diskas för hand samt inte värmas i mikron. Om Tallriken diskas i diskmaskin så kan den tappa sugförmågan samt få sprickor. Om detta görs försvinner garantin på sugfunktionen och kan ej reklameras.
-
Har ni en befintlig butik eller är det bara online?I dagsläget har vi endast en webbshop. Men ibland så deltar vi på babymässor. Vi meddelar er när detta är tillgängligt på våra sociala medier.
-
Skötselråd- Lämna ej i vatten, desto mer exponering för vatten, desto torrare blir den vilket kan resultera till sprickor. - Ta bort silikonringen innan torkning. Dessa torkas separat - Olja in din bamboo tallrik då och då för att bibehålla fint trä. Du kan använda vilken olja som helst. Ett förslag är kallpressad kokosolja. - Kastas eller tappas ej, detta kan leda till sprickor - Diskas för hand. Kan ej värmas i mikro. OBS, Om skötselråd ej följs så kan tallrikens sugförmåga att försämras. Även sprickor i träet kan förekomma, missfärgningar eller andra problem.
-
Hur länge håller bambutallriken?Vi kan inte garantera någon evig livslängd. Tallriken håller sålänge du tar hand om den på ett varsamt och försiktigt sätt samt följer våra skötselråd. Vi kan omöjligt svara på om varför tallriken spruckigt eller om sugförmågan försämrats. Endast garantera att produkten är i sitt optimala skick vid leverans. Om inte, gällar vår reklamation.
-
Vad är storleken på tallrikarna?Alla storlekar står i varje tallriks beskrivning.
-
Tallriken som jag vill ha finns inte i lager!Vi gör kontinuerliga beställningar på obestämd tid. Ibland hinner många av produkterna vara slut en period. Prenumerera gärna på våra nyhetsbrev så får du veta när påfyllning gjorts. Utgående modeller så som fisken, pandaskålen och grodskålen kommer ej att tas in.
-
Vilka betalningsmetoder finns tillgängliga?- Kortbetalning Kvitto skickas automatiskt till din mejl efter beställning. Manuell SWISH - betalning. INSTRUKTIONER: 1. Swisha den totala summan (Summan kan du se om du skrollar ner i din beställning) Till Nummer: 1231348218 2. Meddelande: I meddelande anger du ditt för- och efternamn (Det namn som står i din beställning) 3. Tryck på Beställ. Ditt paket skickas så snart din swish inkommit till oss. Observera, om du slutför beställningen utan att swisha så kommer din beställning inte att skickas.
-
GDPREfter att en beställning har gjort sparas dina uppgifter som en order i vår databas (Namn, adress, telefonnummer & mejl) Detta för att vi ska kunna se tidigare beställningar vid exempel en reklamation. Om du vill få bort uppgifterna så mejlar du in till oss. Då rekomenderar vi att du sparar kvittounderlaget/fakturan efter din beställning. Vi sparar inte din information (cookies) när du besökt vår webbplats.
-
Kommer tallrikarna levereras till min brevlåda eller postombud?Det är olika. Vi kan inte garantera att paketet hamnar i din brevlåda men vi försöker alltid packa din tallrik så kompakt som möjligt. Om du har en brevlåda med öppning på ovansidan så kommer du antagligen att få paketet levererat hem till dig. Tallriken packas i ett vadderat kuvert.
-
LevaransalternativLeveranstid tar ca. 1-4 arbetsdagar. Varan skickas direkt med PostNord från vårt huvudlager i Stockholm, Sverige. Paketet levereras till brevlådan eller till närmaste postombud. Priser för leverans Sverige | Beställningar under 150 kr - 14kr Sverige | Beställningar över 150kr - 39kr Resten av Skandinavien - 79kr
-
Jag har inte fått mitt paket?Har det gått mer än fyra arbetsdagar och du inte fått ditt paket så är du välkommen att mejla in till oss. Glöm inte att uppge namn och ordernummer. Vi kontaktar därefter Postnord direkt för att sedan återkomma till dig. Det kan hända att postnord får problem och därför brukar vi be dig att avvakta minst 2 veckor tills ditt paket kommit till rätta. Dubbelkolla även ditt bekräftelsemejl som du fick efter beställning om adress, nummer, e-post och namn är rätt. Paket som inte hämtas ut från ditt postombud returneras tillbaka till oss efter 14 dagar. Vi tar kontakt med dig ifall vi fått ditt paket i retur för vidare åtgärd.
-
Retur & reklamationEj öppet köp 7 dagars bytesrätt, kunden står för fraktkostnaderna 14 dagars ångerrätt med hänvisning till lagen. Returkostnaderna står köparen för. Be i så fall om en returfraktsedel. Reklamationsrätt gäller i 3 år. Vid reklamation gäller produktionsfel. Reklamation gäller ej vid slitage, skador, tappskador, och yttre påverkan. Vi har enligt konsumentköplagen rätt att åtgärda felet tre gånger innan en retur kan göras. Återbetalning på reklamerad vara sker på det kort som betalning gjordes på eller med banköverföring om betalningen gjordes med Swish. Pengarna återbetalas när vara skickats tillbaka till oss. Vi står för fraktkostnader om varan visar sig vara ett produktionsfel. Om du vill göra något av följande: ångra ditt köp, har ett klagomål eller vid reklamation. Kontakta alltid oss först för hänvisning. Vi svarar oftast inom en dag. Vi gör en undersökning av din produkt för att se om den kan godkännas som reklamation och kontaktar dig därefter för vidare åtgärd. Returadress: Babyboss Sweden AB Ekovägen 43F 172 37 Sundbyberg SWEDEN Kontakt: Mejl: info@babyboss.se Tel: +46732341769
-
Säljer ni till företag som vill bli återförsäljare?Ja, vi letar alltid efter relevanta återförsäljare. För att få prislista och ÅF villkor går det bra att kontakta oss. Vi har full förståelse om man som butiksägare inte har möjlighet att köpa in ett stort lager och har därav ingen beställningsgräns.
-
Produkternas ursprungAlla våra produkter tillverkas i en bambu fabrik i Kina utan underleverantörer. Här tillverkas prouker i bambu och silikon. Fabriken står för bra arbetsförhållanden med normala löner. Babyboss innehar rapporter från fabriken. Frakt sker på det mest miljövänliga alternativ som finns, via havet. Vi försöker eliminera så mycket plast och emballage vi kan, därför packeterar vi våra produkter direkt i vadderade kuvert innan de skickas ut till kund.
Läs gärna våra allmänna villkor HÄR
bottom of page